2015. május 22., péntek


Elephone P6000 teszt


Bevezető, tartozékok



Először is megnéztem, elolvastam egy csomó tesztet az interneten. Ami alapján én az akku kapacitásra következtetek, az a Geekbench battery tesztje!

Az alapján alulról súrolja azt a határt, amire szükségem van. A készenléti fogyasztásáról sajnos nem állt rendelkezésemre semmilyen adat, így a megérzéseimre kellett hagyatkoznom. Mely azt súgta, hogy új chip, takarékos architektúra, kevés mag, a gpu is elég friss, szóval próbáljuk meg, nagy baj nem lehet. Megrendeltem 130$-os akcióban a Coolicoolról, biztosítással, ami később kamatostul behozta a többi webshophoz képest is alacsonyabb árát, mivel a telefonra a vámhatóság kiszabta a 27% áfát.




A csomag kibontása után, a telefon doboza akkurátusan be volt még egy habszivacsba csomagolva. Ezt felnyitva a dobozon nem találtam külsérelmi nyomokat, kibontva a szokásos kép tárult elém, minden kiegészítő külön csomagolva, még a méretes akkumulátor is. Ebből következik, hogy cserélhető. A dobozban a telefon mellé kapunk még egy 1A-es utazó töltőt, ami valljuk be elég szerény töltést ad, még szerencse, hogy van itthon pár 2A-es tablet töltő.

Külső, kamera



A készülékház teljesen műanyag, a telefon kerete csúszós műagyag, engem nem zavar, de nem vagyunk egyformák. Az előlapon található kamera 2Mp-es, található még egy távolságérzékelő, fényérzékelő, és 3db kapacitív gomb, melyek közül a középsőnek van csak háttérvilágítása, és egyben ez tölti be az állapotjelző led szerepét is. Képernyője 5"-os, 1280x720 pixel felbontású, 294ppi pixelsűrűségű IPS kijelző, a teljes telefon 67,3%-a. Betekintési szögei a panelnak megfelelően nagyon jók, színei a Moto G-hez mérten fakóbbak.


A hátlap kissé érdesebb. Nem volt még olyan telefonom, ahol ne nyikorgott volna egy, vagy több ponton, ez alól ez a telefon sem kivétel. Alulról felfele haladva Elephone logó, majd a led segédfény, melyet a Samsung Galaxy S5 modelljével összehasonlítva nem találtunk fényességbeli különbséget, de ezt a próbát nappal, a két leddel a szemünkbe világítva végeztük. Felettük található a 8Mp-es hátsó kamera, ami 13Mp-re interpolál.

A hátlapon lévő Elephone logó, kicsit…, hogyan fogalmazzak…, csúnya! Remélem, hogy az ezüstszínű festék előbb-utóbb lekopik, és ugyanolyan színe lesz, mint a hátlap többi részének.





Bal oldalán a telefonnak nem található semmi. A jobboldalán felülről lefele haladva a hangerőgombokat a bekapcsoló gomb követi. Jack dugó a felső oldal jobb szélén található, alul baloldalon pedig a micro-usb töltő, és az egyetlen darab mikrofon.


A telefonban a két micro sim fér, és persze van hely egy micro-sd kártyának is, azonban ezeket csak az akku kivételével tudjuk behelyezni. A kamerával készült képeket alább lehet megtekinteni, igény esetén csinálok még különböző fényviszonyok között

Hardver, szoftver


A háztető alatt egy MTK6732-es Soc hajtja meg a készüléket, 4db Cortex-A53 maggal, 1,5GHz-es maximális órajellel, egy Mali-T760Mp2-es gpu-val, 500MHz-es maximális órajellel, 2gb-rammal, ebből 1,2Gb szabad és 16Gb rommal, melyet nem osztottak több partícióra, így 12,5Gb-ot érünk el belőle.



Mikrofonja hangos, tiszta, még sosem panaszkodtak a vonal túloldalán, hangszórója alapból nagyon hangos 1/3-ad hangerőn használom. Hátsó hangszórója átlagos.


Bekapcsolás után szoftveres oldalról túl sokat nem tudok elmondani, alap 4.4.4-es Android fogad, kivétel ez alól, hogy a telefon előre rootolva érkezett. A menüt tologatva, nyomogatva, nem látható lassulás, akadás.

Alkalmazások beöltési ideje nagyon gyors, Power Toggles felrakása után a kezdőképernyőről mindent gyorsan elérek. Különböző tesztprogramokat nem telepítettem a telefonra, de kérés szerint mindent kipróbálok.

(szívesen váltanék Lollipopra, de egy valami tart vissza, hogy nem működik a Power Toggles normálisan alatta. Nem ragaszkodom ehhez az alkalmazáshoz, de jó lenne egy olyan "Quick settings" alkalmazás, amivel 1x nyomásra bekapcsolom az általam kívánt funkciót/alkalmazást. Ha valaki ismer ilyen alkalmazást kérem ossza meg velem)

Multimédia, adatátvitel


Multimédiáról nem tudok sokat írni, zenelejátszója hangszínszabályozós, videólejátszója lejátsza a videókat:), és a telefonban van fm-rádió. Elvileg OTG képes a telefon, ezt azonban ahogyan a videón is látható csak aktív USB hubon keresztül tudja.

A készülék Dual standby két Simet képes kezelni. Ennek megfelelően hívás közben a másik kártya nem elérhető. 3G-n maximum 42 Mbit-es HSPA+ (900MHz, 2100MHz), 4G-n maximum 150Mbit-es LTE sávszélességet tud (800MHz, 1800MHz, 2600MHz), továbbá b/g/n szabványú WiFi a két leggyorsabb adatmozgatási megoldás. Ezen felül persze Bluetooth és microUSB is rendelkezésre áll, valamint ne feledkezzünk meg a GPS vevőről sem, mely a régi MTK chipekkel ellentétben pontos!

Akkumulátor, végszó


Akkumulátora 2700mAh-s, Li-Polymer, elsőre elégségesnek tűnik a kijelző méretéhez, és a vashoz, lássuk, hogy a használat során hogy bírja. A fényerőt minimumon hagytam, csak erős fényben kapcsoltam maximálisra, nekem ez is bőven elég volt. Az első bekapcsolás után 50%-ot mutatott töltésjelző tizenpár százalékig engedtem lemerülni, így 3nap alatt, 3óra kijelző időt produkált. Következett ez első teljes feltöltés, gyári töltője 1A-os, így a Lenovo Yoga 8-as tabletem töltőjével töltöttem fel, sajnos nem tudom milyen gyorsan, mert egész éjszakára rajta hagytam. Másnapi töltő levétel után mondtam magamban, gyorsan próbáljuk ki a készenléti fogyasztását. 24órán keresztül nem nyúltam hozzá, merült is szép 3%-ot (ez szép és jó, de a tabletem is csak egy óra kijelző idő után merül le 99%-ra, majd utána minden netezéssel töltött óra 5%-al meríti). Így adtam neki még egy napot, harmadnapra 6%-ot merült, tehát 94%-on állt a töltöttség jelző. Ekkor már éreztem, hogy ilyen tekintetben nem kell tovább foglalkoznom a telefonnal.



Következett a kijelző idő.  Az első feltöltés alatt eltelt 9nap, ez alatt 5órát töltött bekapcsolva a képernyő, ami ilyen kapacitású akkumulátortól szép teljesítmény (szívem szerint jobban örülnék, ha ez a chip, ezzel az optimalizált Androiddal lenne a P5000-ben, mert akkor szinte a tökéletes telefont kaparintottam volna meg).

Egy kis kínai turpisság, Elephone P3000-el akkumulátor méret összehasonlítás.

Kering a Dual Simes topikban egy táblázat, ahol a szorgos tesztelők összeírják telefonjaik akkujainak kapacitását, és méreteit, az alapján a P6000 2700MAh tűnik valósnak. Kicsit kiegészítettem a táblázatot!

Ár/érték aránya a telefonnak kiemelkedő, üzemidejét nagyon jónak találom, szoftveres oldalról nem látok lassulást, akadást. Egy hibát találtam eddig, minden hívás fogadásnál/indításnál max. hangerőn szól a hangszóró, és elég hangos, szóval minden alkalommal lejjebb kell vegyem a harmadára, de az istenért nem hajlandó megjegyezni! Nem tudom, hogy ezt külső szoftverrel lehet-e orvosolni, ha igen, akkor nem tartsátok magatokban!

Specifikációk



Köszönöm, hogy elolvastad a cikket!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése